Köpvillkor
Priser
Samtliga priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms (för närvarande 25%). Priserna uppdateras kontinuerligt. Priserna som gäller är de priserna som finns angivna i e-butik den dag du gör beställning.
Orderbekräftelse
Vi sänder en orderbekräftelse till den e-postadress som uppgetts vid beställning.
Betalningsvillkor
Betalning sker med kreditkort, (Vi accepterar MasterCard och Visa som betalkort). För att ett företag ska kunna betala mot faktura måste ett giltligt organisationsnummer uppges vid beställning. Vi förbehåller oss rätten att ej fakturera företag som vi anser ej kreditvärdiga. Om beställaren inte betalt inom angiven tid utgår en påminnelsavgift (för närvarande 50 kr samt en dröjesmålsränta på 2% per månad) två påminnelser skickas ut sedan skickas ärendet till inkasso.
Leveransvillkor
Vid beställning sker leverans enligt ert önskemål eller avhämtning i butik. Blommor kan endast levereras inom Göteborgsområdet . För alla order tillkommer en fraktkostnad som anges i kassan. Vi skickar de flesta beställningar med Budpatrullen och styrs av deras leveransgarantier gällande utdelning.
För att garantera leverans samma dag krävs beställning före kl 11.00 på vardagar och före kl 10.00 på lördagar.
Vid upphämtning i vår butik krävs beställning senast två timmar före utsatt tid.
Lager
Alla varor som finns i vår Webshop finns i lager. Vi reserverar oss dock mot mot eventuella slutförsäljningar som inte hunnit uppdaterats på hemsidan. Om du beställt en vara som inte finns i lager meddelas detta på e-post. Du får då också information när varan förväntas komma i lager igen. Du kan då välja att invänta sådan vara före leverans eller att det som finns levereras omgående. Om du betalt med kort skickar vi självklart andra varor för motsvarande belopp eller betalar tillbaka motsvarande summa, om du inte vill invänta leverans av den beställda varan. Vi restnoterar inte slutsålda produkter.
Bedrägeri, urkundsförfalskning och åldersgräns
Samtliga fall av bedrägeri, försök till bedrägeri, falska beställningar, missbruk av urkund samt urkundsförfalskning polisanmäls omedelbart. I samband med beställning registrerar vi all teknisk information polis och åklagare efterfrågar.
Retur och reklamation
Vi följer de lagar och föreskrifter som finns på området. Distansavtalslagen gäller lagen om konsumentskydd vid distans och hemförsäljning. Vid både retur och reklamation ska du först kontakta oss på oscander@blomsterkonstnaren.se Återbetalning sker först efter att vi mottagit returnerad vara.
Skulle en vara vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara ber vi dig kontakta oss på för att vi skall kunna rätta till felet.
Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara i leveransen ber vi dig kontakta oss snarast. Vänligen uppge kontaktnummer, ordernummer och vilka varor det gäller. Förklara även problemet så att vi lättare kan hjälpa dig. Den felaktiga varan skall vara oanvänd i originalförpackning. Vi kommer efter mottagen felanmälan skicka förfrankerad returetikett samt blandkett för skade-eller felanmälan
Ångerrätt
Ångerrätt gäller inte färskvaror.
Blomsterkonstnären Karin Oscander AB
Vasaplatsen 3
411 26 Göteborg
Org.nr: 556616-3951
Endast Blomsterkonstnären har tillgång till dina uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt tillstånd, med undantag för rättsliga ärenden.